IMG_17392016. szeptember 18-án ismét lehetőségünk nyílt elutazni Trittauba, a 30 éve tartó partnerkapcsolatban résztvevő Trittau Gimnáziumba. A 23 magyar diák és két pedagógus két buszsofőr segítségével jutott el kb. 21 órás buszút során a 8000 lakosú kisvárosba Észak-Németországba.

Hétfőn délután érkeztünk meg, s a szokott helyen már várt ránk a 23 német diák, akik szüleik társaságában izgatottan keresték a buszról leszálló, kissé fáradt diákok közül a partnergyerekeiket.

Miután elláttuk tanítványainkat hasznos tanácsokkal, kezdetét vette az egy hetes nyelvgyakorlás. Elsősorban német és angol nyelven zajlott a kommunikáció, hiszen a német tanulók kötelezően az angol nyelvet tanulják.

Kedden a gimnáziumban találkoztunk újra, ahol a magyar diákok bepillantást nyerhettek a német oktatásba, hiszen a délelőtt folyamán vendéglátójukkal részt vettek tanítási órákon. Az iskola látogatása után megismerték Trittau városát. Délután foci meccsek oldották a hangulatot, amelybe a négy tanzániai vendégdiák is bekapcsolódott.

Szerdán a hamburgi hajókirándulás után felmásztunk a közel 133 méter magas Sankt Michaelis templom tornyába. A gyönyörű a kilátáshoz 453 lépcsőfokot kellett leküzdenünk.

Csütörtökön Lübeck felé vettük az irányt, ahol marcipánfigurák készítésével ismerkedtünk meg. Előadást hallgattunk – természetesen a célnyelven – a marcipánkészítés történetéről és a tanulók maguk is kipróbálhatták tehetségüket. Szép számmal születtek macik, madarak, rózsák, pingvinek a marcipántömbből, de nem maradhatott el a Lánchíd és a Tokaji Aszú palack megformálása sem. Lübeckben még megnéztük az egykori kereskedőváros, Holstentor falai mögött lévő várostörténeti kiállítást.

Péntek délelőtt Travemünde-ben tettünk egy kirándulást, amit a strandfoci tett mozgalmassá, délután pedig Lütjensee településen nyílt lehetősége arra, hogy mini golfban mérjék össze tudásukat a két nemzet gyermekei. A gimnáziumban tartott esti grillparty után már kezdtük felfogni, hogy az egy hetes kaland lassan véget ér.

Szombaton délelőtt a könnyes búcsú után indultunk haza, de a barátság nem ér véget, hiszen jövő szeptemberben újra találkozunk Tokajban.