16.07.30 19242016 júliusában a Tokaji Ferenc Gimnázium és az ELTE Konfuciusz Intézet együttműködésének köszönhetően abban a hatalmas élményben lehetett részem, hogy elutazhattam Kínába. Egy 10 napos nemzetközi tábor résztvevője voltam, melyet azon diákok számára hirdettek meg, akik tanulják a kínai nyelvet. Magyarországról 20-an mentünk és egy kísérőtanár. Iskolánkat Csoma Zoltánnal ketten képviseltük.

Budapestről amszterdami átszállással utaztunk, s onnan egy majdnem 10 órás repülőút után megérkeztünk Kína csodás látnivalókban gazdag fővárosába, Pekingbe. Az első napokban megismerkedtünk a többi ország diákjaival, ugyanis a résztvevők összesen 9 országból jöttek. Sok érdekes programon vehettünk részt, elmentünk például a Tiltott Városba, ami mintegy 500 évig volt kínai császárok lakóhelye, s ahová a „pórnép” nem léphetett be. Szintén gyönyörű volt a Nagy Fal, s habár nagyon fárasztó volt felmászni a szakasz csúcsáig, mindenképpen megérte a káprázatos kilátás miatt. Megnéztük az Ég Templomát, és sok más élménnyel is gazdagodtunk. Csapatjátékokban vehettünk részt, kínai táncokat, dalokat, festészetet és kungfu-t tanultunk. Egyik nap kínai családokat látogattunk meg, akik nagyon kedvesek és vendégszeretőek voltak.

A tábor végén sajnáltam, hogy haza kell jönni, még szívesen maradtam volna. Az emberek barátságosak és közvetlenek, a tájak és a látnivalók felejthetetlenek. Igazán élvezetes kaland és mindenképpen életre szóló élmény volt ez az utazás!