Intézményünkben a 2011/2012-es tanévben 780 diák kezdte meg tanulmányait, amely minden idők legmagasabb tanulói létszáma. A mennyiségi növekedés mellett minőségi változás is megfigyelhető, amelyre utal az előző tanév kimagasló iskola érettségi átlaga (4,18) és az országos versenyeredmények (Kitaibel biológia verseny 2., 6., 8. helyezés; SZÉTV 14 fő). Ebben az eredményben a kollégák felkészítő munkája mellett az is szerepet játszik, hogy az iskolánkba bejutás feltételei folyamatosan szigorodnak, egyre jobb tanulmányi eredménnyel lehet bejutni. Az utolsó két évében már minden képzési típusnál feltétel volt az egységes központi írásbeli vizsga és a szóbeli, illetve alkalmassági vizsga teljesítése az iskolánkba jelentkezőknél.
A 2011/2012-es tanév már augusztus utolsó hetében elkezdődött, kollégiumunkat egyidejűleg három tábor lakói vették birtokukba.
A Térségi Komplex Természettudományos Tehetséggondozó nyári tábor.
A Tokaj és Térsége Tehetségsegítő Tanács tehetségpontjai (Tokaj, Tarcal, Rakamaz, Tiszanagyfalu, Gávavencsellő) tehetséggondozó műhelyt működtettek az elmúlt tanév során. Az ott kitűnt legtehetségesebb gyerekek vettek részt az intézményünk által szervezett Komplex Természettudományos Tehetséggondozó nyári táborban. A három napos tábor sok érdekességet nyújtott a 24 részt vevőnek. A szállás elfoglalása után ismerkedéssel, csoportdinamikai foglalkozásokkal nyitott a tábor. Az összekovácsolódást követően az iskola csúcstechnológiai laboratóriumban folytatódott a munka. Sok érdekes és izgalmas kísérletet láttak és végeztek a tanulók. A lángfestéstől, a bengáli tüzektől, a termit reakción át a ma……. rekonstrukcióig, az „intelligens” folyadékoktól a felületi feszültség érdekes megjelenítéséig rengeteg új információ birtokába jutottak néhány órán belül. Az éjszaka egy része is munkával telt, hiszen csillagászati megfigyeléseket végeztek, fénycsapdás „rovar show”-ban gyönyörködhettek, a fényszennyezés témakörével ismerkedtek.
A második napon autóbuszos kirándulás következett. Tokaj-Hegyaljai természeti értékek mellett építészeti, borászati, kultúrtörténeti ismereteik gyarapodtak. Geológiai feltárások, felhagyott és működő kőbányák megtekintése, borászatok, műemlékek meglátogatása, várlátogatás, terepi megfigyelés és mérés egyaránt színesítette a programot.
Kicsit fáradtan, de szellemiekben sokat gazdagodva távoztak – az értékelésekből egyértelműen mindennel – diákok.