A GINOP-6.2.3-17-2017-00034 azonosító számú, „A szakképzési intézményrendszer fejlesztése a Szerencsi Szakképzési Centrumban” projekt keretében 2019. április 26-án alumni programra került sor a Szerencsi Szakképzési Centrum Tokaji Ferenc Gimnáziuma és Szakgimnáziumában. Meghívásunkra ifj. Szénási Tibor tért vissza alma materébe, hogy lelkes egyetemistaként új távlatokat mutasson be a közel 50 középiskolásból álló hallgatóság számára. A rendezvényt óriási várakozás előzte meg. A közönség – a jövőre készülés és felkészülés jegyében – feszült figyelemmel hallgatta iskolánk öregdiákjának, az Új Nemzeti Kiválóság Program keretén belül a Felsőoktatási Alapképzés Hallgatói Kutatói Ösztöndíjasának beszámolóját személyes tapasztalatairól és kutatási területéről.
Ifj. Szénási Tibor iskolánk diákjaként Országos Középiskolai Tanulmányi Versenyen 3. és 4. helyezést ért el, és ez a kimagasló eredmény, valamint elkötelezettsége és tudományos felkészültsége alapján már úgy kezdhette meg az egyetemi éveit, hogy a tanulmányi kötelezettségei mellett komoly kutatásokat folytat az immunológia témakörében. Az Új Nemzeti Kiválóság Program az egyetemi oktatásban részt vevő tehetséges hallgatók kutatási tevékenységét és szakmai fejlődését támogatja, és csak a legkiemelkedőbbek nyerhetik el. Iskolánk nagy büszkeséggel kérte fel az alumni program előadójának ifj. Szénási Tibort, hiszen így a jelenlegi diákok számára is inspirációt jelenthet egy szinte kortárs fiatal eddigi pályafutásának és eredményeinek megismerése, és mindez egyben bizonyítékként szolgál, hogy vidéki középiskolából indulva is el lehet jutni arra a szintre, hogy a legmagasabb tudományos kutatómunka részesévé váljon valaki. Az Immunológia Világnapja előtt nem sokkal különös érdeklődést váltott ki a személyes szavak mellett elhangzó: az immunitás típusairól, az immunrendszer felépítéséről és az immunrendszer működésének problémáiról (pl. allergiák) szóló ismeretterjesztő előadás.
Köszönetet mondunk a Szerencsi Szakképzési Centrumnak, hogy az alumni program segítségével lehetőséget biztosított arra, hogy a jelenlegi középiskolások perspektívája szélesedjen, s jövőbeli terveiket minél megalapozottabban alakíthassák ki.