kepAhogy minden évben, idén szeptemberben is találkozhattunk német testvériskolánk, a Trittau Gymnasium 18 tanulójával és két kísérő tanárával. Most ők látogattak el hozzánk Trittauból és töltöttek itt néhány napot, megismerve gimnáziumunkat, Tokajt és a környék nevezetességeit. Vendégeinket izgatottan vártuk a tokaji állomáson szombat délután. Vasárnap a családokkal kirándultak a cserediákok, illetve csoportos állatkert-látogatáson vettünk részt. Tanáraink a hétköznapokra tartalmas programokat szerveztek: hétfőn igazgatónő köszöntésével kezdődött a napunk, majd városnézés, bormúzeum- és színházlátogatás következett. Közben büszkén mutattuk be nekik – természetesen németül – Tokaj nevezetességeit. Másnap megtekintettük a Diósgyőri várat és Lillafüredre utaztunk, ahol megcsodáltuk az Anna-barlangot. A szórakozásé volt a főszerep szerdán délelőtt, hiszen a sátoraljaújhelyi kalandparkban libegőztünk és boboztunk, majd ezután a közelben fekvő tarcali Bánya-tónál pihentünk. A közös programokat az esti búcsúpartival zártuk. A vacsorát egy izgalmakkal teli focimeccs előzte meg, majd az elmúlt napok képsorozatának megtekintésével emlékeztünk vissza a sok-sok örömteli pillanatra.

Érkezésük előtt azt hiszem mindannyian nagyon izgatottak voltunk, én személy szerint féltem, hogy viszonyul majd hozzám a német diáklány. Szótlan lesz vagy beszédes? Ha túl gyorsan beszél majd, hogy fogom megérteni?! De szerencsére sokkal jobban ment, mint gondoltam, és a napok során sikerült nagyon jól megismernünk egymást. Nem csak nyelvtanulás céljából volt hasznos számunkra ez a pár nap. Új barátságokat kötöttünk, valamint rengeteg szép emlékkel lettünk gazdagabbak. Vidáman gondolunk vissza a hét minden percére. Jövőre mi utazunk, már alig várom!

Asztalos Nóra 10. A osztályos tanuló

Deutsche Gäste aus Trittau

Die letzte Woche blieb für mich ein schönes Erlebnis, da ich viele deutsche Schüler kennen gelernt habe. Am Anfang war ich sehr aufgeregt, weil ich bisher noch keinen Austauschpartner gehabt habe.

18 Schüler und Schülerinnen und zwei Lehrer sind am 9. September in Tokaj angekommen. Sie waren sehr müde, es ist auch kein Wunder, denn sie mussten an diesem Tag sehr früh aufstehen. Nachdem die deutschen SchülerInnen angekommen sind, konnten wir unseren Austauschpartner begrüßen. So habe ich Annika kennen gelernt. Früher haben wir via Internet schon gesprochen, aber persönlich haben wir uns noch nicht getroffen. Nach der Begrüßung sind wir zu uns, nach Taktaharkány gefahren, wo sie auch meine Familie kennen lernen konnte. Schon am ersten Abend nahmen alle SchülerInnen in Tokaj an einer Begrüßungsparty teil, wo wir zusammen einen tollen Abend verbrachten und natürlich die deutsche Sprache üben konnten. Am Sonntag sind wir nach Nyíregyháza in den Zoo gefahren, wo wir viele Tiere bewundern konnten.  Am Montag mussten alle Schüler in die Schule gehen, wo die Gruppe aus Trittau von unserer Direktorin – von Frau Erika Molnárné Tóth- begrüßt wurde. An diesem Vormittag haben wir den deutschen Schülern sowohl unsere Schule als auch Tokaj vorgestellt. Wir haben die Sehenswürdigkeiten in der Stadt angeschaut, das Weinmuseum und den Rákóczi Keller besucht, wo wir eine Mostprobe erleben konnten. Am Dienstag waren wir in Miskolc: in Diósgyőr haben wir die Burg und in Lillafüred die Anna-Höhle besucht.  An dem nächsten Tag haben wir viel Spaß erlebt: in Sátoraljaújhely sind wir mit der Seilbahn und Bob gefahren, die mir sehr gut gefallen haben. Mit Annika kam ich sehr gut aus, sie hat mit mir immer langsam gesprochen, damit ich alles verstehe, was sie sagt.

Ich freue mich sehr, dass ich an diesem Austauschprogramm teilnehmen durfte und dadurch Annika kennen gelernt habe. Ich hoffe, dass ich nächstes Jahr nach Deutschland fahren und sie wiedersehen kann.

Zsolt Patvaros
Klasse 11.A

A programok megvalósításához itt szeretnénk köszönetet mondani támogatóinknak: