Iskolánk 2016-ban csatlakozott egy újszerű kezdeményezéshez, a Boldogságóra programhoz, melynek célja, hogy elősegítse a gyermekek és kamaszok pozitív lelki fejlődését és belső jóllétét. A Boldogságóra Program a pozitív pszichológia módszerein és eredményein alapszik, s országszerte 5243 Boldogságóra csoport veszt részt benne. A Boldogságórákat Magyarországon 2014 szeptemberében indította el a Jobb Veled a Világ Alapítvány szervezésében Bagdi Bella, az alapítvány elnöke.  

2016-ban az ELTE Pozitív Pszichológia Laboratóriuma Prof. Oláh Attila vezetésével tudományosan mérte a Boldogságóra program hatékonyságát, s ugyanezeket az eredményeket támasztják alá a frissebb hatásvizsgálatok. A program kiemelt küldetése, hogy a pozitív pszichológia eredményeire építve adjon ötleteket és módszertani segítséget a boldogságra való képesség fejlesztéséhez az iskolás korosztály számára.

A Szerencsi Szakképzési Centrum Tokaji Ferenc Gimnáziuma és Szakgimnáziuma 11.D osztályával 2017 szeptemberében csatlakoztunk a Boldogságóra Programhoz. A csoportunk nagy sikereket ért el a program keretein belül. Eddig 6 hónapban kiemeltek minket, munkáink és a feladatok elvégzésének minősége miatt. Októberben pedig a hónap pedagógusának választottak. Az internetes segédanyag számos önismereti képességeket és osztályközösséget fejlesztő feladatot tartalmaz, bár személy szerint alkalmanként ettől független, a témával kapcsolatos, önismereti feladatot vittem a tanulóknak. A havi produktumok megoldásánál is többször törekedtünk alternatív megoldásokra. Az osztályközösség szerkezete és hangulata nagymértékben javult, mint ahogyan a pedagógus és diák kapcsolat is. Ennek, és a kooperatív tanulási technikáknak köszönhetően kevesebb az ellentét a tanulók között, a peremterületre szorult tanulók is jobban megtalálják a helyüket az osztályban. A diákok személyiségében jól érzékelhető a fejlődés, nyitottabbak, hálásabbak, empatikusabbak, és szemmel láthatóan többször boldogabbak.

Januárban meghívást kaptam a Boldogságóra Program Mastermind csapatába, amit el is fogadtam. Azóta az időközönkénti gyűléseken részt veszek a program fejlesztésében is. A csapat arra törekszik, hogy minél több diákhoz eljusson a Boldogságórák híre, s minél érdekesebb feladatokat, játékokat, rendezvényeket találjon ki a programon belül. Júniusban megkerestek egy Boldogságóra forgatás miatt, amelyen egy bemutató órát tartanék. Ezt oktatási segédanyagként használnák, valamint a médiának szánnák. A felkérést elfogadtuk, a következő tanév kezdetekor pedig sort is kerítünk a felvétel elkészítésére.

A program tehetségkutató versenyén két tanulónk is indult. Bancsók Laura (11. D) és Godó Zsófia (OKJ pedagógiai és családsegítő munkatárs képzés tanulója). Godó Zsófia továbbjutott a verseny országos fordulójára is, ahol szép teljesítményt nyújtott.

Az intézmény Boldogságórákhoz való csatlakozása Dobrosi Ágnes tanárnő, pedagógia munkaközösség-vezető közbenjárása nélkül nem valósult volna meg.

Kosárkó Györgyi
pedagógiatanár, vizuális- és környezetkultúra tanár