INFORMATIKA SZAKKÖR
Informatika tantárgy tanításának fejlesztése, illetve más tárgyak oktatásának IKTval való támogatása a közoktatási intézményekben az alábbi tevékenységek valamelyikének megvalósításával.

Informatika szakkör 25 főnek 74 alkalommal. A megvalósítás időszaka: 2013. szeptember 01. és 2014. április 30. között történik.

A tanfolyamokat az alábbi tanárok tartják a hét oktatási napjain a délutáni órákban.
Asztalos Ildikó


Agócs Miklós
https://drive.google.com/file/d/0B0k0Ukt92-XDWHFnbWROUGZtUkE/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B0k0Ukt92-XDNEFoLUMwMUwyc28/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0B0k0Ukt92-XDTDI4NGQzcDZ5UjA/view?usp=sharing



Erdős Zoltán
Beszámoló az informatika szakkör tevékenységéről

A 2013-as év októberétől lehetőséget kaptunk arra, hogy érdeklődő diákok számára informatika szakkört, foglalkozást tartsunk. Korábbi tapasztalataim alapján szerettem volna egy olyan tematikát megvalósítani, ami egy második operációs rendszer alapvető ismereteit tartalmazza, valamint azon belül megvalósítható műveleteket. A választásom a Linux rendszerre esett, azon belül is a Debian fejlesztési vonalú disztribúciókra. Konkrétan a Linux Mint 15 változatot használtuk, mivel annak telepítése aránylag egyszerű, kevés csomagot tölt le az internetről, így az iskolai hálózatot sem terheli túlzottan.

Fontos célnak tartottam azt, hogy az érdeklődő diákok ismerjenek meg egy másik operációs rendszert is az iskolai oktatásban, illetve otthoni gépeiken használt Windows rendszer mellett. Néhány diák számára csak egy kis ’kezdőlökés’ kellett, és máris belevágtak az új operációs rendszer megismerésébe. Többen saját számítógépükre is feltelepítették, és azóta is használják a megismert Linux rendszer valamelyik változatát.

A szakkör tematikájának első részében mi magunk telepítettük fel a Linux Mint operációs rendszert, külön figyelmet szentelve a partícionálásra, illetve a boot menedzser helyes beállítására. Úgy állítottuk be az informatika szaktanterem gépeit, hogy amennyiben valaki nem avatkozik bele a bootolási folyamatba, akkor automatikusan a megszokott Windows rendszer töltődik be. Néhány alapvető különbséggel és számos hasonlósággal ismerkedtünk meg a szakkör során. A jogosultságok témakör érdekes volt a diákok számára, itt jelentősen különbözik a kér rendszer szemlélete.

Jól használható eszköz a Linux csomagkezelő rendszere, valamint a repository-k hálózata. Ezeket megismerve már képesek voltunk feltelepíteni a szakkör következő fontos tematikai elemét, a webkiszolgálót, valamint a PHP értelmező programot. Az Apache2 szerver és a PHP értelmező könnyen használható kettőst alkotott, itt jól tudtam használni azt, hogy a diákok már ismerték a HTML nyelv alapelemeit. A hálózat beállításai lehetővé tették, hogy az elkészült weboldalakat mindenki a saját webszerverén tegye közzé, így láthatták egymás munkáit a foglalkozások végén.

A PHP nyelv elmei, a változók kezelése, a felhasználó által bevitt adatok feldolgozása, kezelése azok számára könnyebben ment, akik már találkoztak más programozási nyelvben hasonló feladatokkal.

  A foglalkozások végére úgy gondoltam, hogy sikerült elérnem azt, hogy bátrabban mozduljanak ki a megszokott Windows világból, felismerték, hogy vannak olyan – főként kiszolgáló oldali – feladatok, amelyek megoldására alkalmasabb a Linux rendszer, illetve a PHP nyelv alapelemeit sikerült elsajátítani. Ezen ismeretek birtokában elindulhatnak saját dinamikus weboldaluk fejlesztésének rögös útján…

Tokaj, 2014. november 24.

Erdős Zoltán
foglalkozást tartó szaktanár

Juhász Zsolt
Szabó Tamás
Sztahora Beáta
Takács Gergely
Tóbiás Gábor

Informatika szakkör plusz

EGÉSZSÉGFEJLESZTÉSI CSOMAG KERETÉBEN KERÜLNEK MAGVALÓSÍTÁSRA AZ ALÁBBI PROGRAMOK

KÖZLEKEDÉSI ISMERETEK
Komplex közlekedési ismeretek oktatása, ideértve különösen a fizikai aktivitásban gazdag közlekedési formákkal kapcsolatos (baleset-megelőzési, és hangsúlyosan: egészségfejlesztési) ismeretek oktatását is.
Közlekedési ismeretek –balesetmegelőzési ismeretek oktatása 37 alkalom, 75 főnek
-Közlekedési ismeretek –egészségfejlesztési ismeretek oktatása 37 alkalom, 75 főnek

EGÉSZSÉGFEJLESZTŐ PROGRAMOK
-Egészségfejlesztő iskolai programok – készségfejlesztés, konfliktuskezelő képesség (29 óra, 14 főnek, 2 alkalommal)
-Egészségfejlesztő iskolai programok – dohányzásmegelőzés, dohányzásról leszokást célzó programok  (29 óra, 14 főnek, 2 alkalommal)
-Egészségfejlesztő iskolai programok – családi életre nevelést célzó programok  (29 óra, 14 főnek, 2 alkalommal)
-Elsősegélynyújtás tanfolyam 450 főnek 2 alkalommal