Szerencsi SZC Tokaji Ferenc Gimnáziuma és Szakközépiskolája
2020. Tervezett programjai „Szakmák Éjszakája”
KÖRNYEZETVÉDELEM ÁGAZAT
program megnevezése | Mi mindent lehet egy laborban vizsgálni? Érdekes biológiai minták vizsgálata 21. századi laborban, modern eszközökkel |
program leírása | Mit mond neked az, hogy mikrométer? és szerinted milyen vastag egy emberi hajszál? Vastagabb, mint egy karszőr? Hányfelé tudnád szétszedni az esőcseppet? Meg tudod saccolni egy homokszem tömegét? A diákok magunk vizsgálhatják meg mindezt olyan modern eszközökkel, amelyeket csak a bűnügyi sorozatok tudományos laborjaiban láthatnak, mikroszkóppal pedig felfedezhetik a szemmel alig látható világot, miközben a laboratóriumban gyorsan elvégezhető vizsgálatokat végzünk. |
Tevékenység helyszíne: | Alagsor, Norvég laborok |
milyen típusú tevékenység? | interaktív – szakmai tevékenység – bemutató |
regisztrációköteles? | igen – nem |
SPORT ÁGAZAT
program megnevezése | Kerékpáros ki mit tud – Akadályok leküzdése két keréken |
program leírása | A TFG-ben meg is zabolázzuk a járműveket. A biciklis bemutatónkon látogatóink megcsodálhatják, hogy mi mindenre alkalmas egy drótszamár. Ezen kívül összemérhetik kerékpáros tudásukat ügyességi, szerelési és KRESZ vetélkedőn
Kerékpáros ki mit tud Az előre kialakított akadálypályán kreatív kerékpáros feladatok végrehajtása. A gyakorlati feladat teljesítése után számítógépes teszt megoldása. |
Tevékenység helyszíne: | A sportcsarnokban felállított akadálypálya |
milyen típusú tevékenység? | interaktív – szakmai tevékenység – bemutató |
regisztrációköteles? | igen – nem |
program megnevezése | Körbe körbe karikába- köredzés változatos kéziszerek felhasználásával |
program leírása | Iskolánk sportcsarnokában előre kialakított állomáshelyeken játékos koordinációs és kondícionális képességeket fejlesztő gyakorlatok végzése tanári felügyelettel köredzés jelleggel. Az érdeklődők megismerkedhetnek a trx alapjaival, kipróbálhatják az anatómiai párnát, a koordinációs létrát, az állítható magasságú gátakat, mint képességfejlesztő eszközöket. |
Tevékenység helyszíne: | Sportcsarnok |
milyen típusú tevékenység? | interaktív – szakmai tevékenység – bemutató |
regisztrációköteles? | igen – nem |
RENDÉSZET ÁGAZAT
program megnevezése | Rendőrségi bemutató (Helyszín biztosítás magas szinten) |
program leírása | Történik egy bűncselekmény, pl egy családi házban, akkor a helyszínelő rendőr feladata, hogy a nyomokat rögzítse. Ez magában foglalja, hogy a helyszínt szalaggal elkerítik a járókellők elől, továbbá adatgyűjtés a bűncselekményekről, jegyzőkönyv készítése, dokumentálások, fénykép készítése, ujjlenyomatvételek, eljárási cselekmény kiválasztása. |
Tevékenység helyszíne: | Sportcsarnok |
milyen típusú tevékenység? | interaktív – szakmai tevékenység – bemutató |
regisztrációköteles? | igen – nem |
program megnevezése | LÁNGLOVAGOK – Katasztrófavédelmi gyakorlat – „A mi hivatásunk azért szép, mert a tűzoltó mindig oda megy, ahonnan mások menekülnek” |
program leírása | A tüzek megfékezésének embert próbáló feladata sokáig a céhek illetve önkéntesek reszortja volt. Ma elsősorban profik végzik – többnyire szerelemből. Te hogy csinálnád? B,C tömlők gurítása, fektetése terelő bóják között, osztóra való szerelés, sugár szerelése, C tömlőre, sugár irányba tartása. Alapvető katasztrófavédelmi feladat, akár versenyen, akár egy igazi tűz oltásánál. |
Tevékenység helyszíne: | Sportcsarnok |
milyen típusú tevékenység? | interaktív – szakmai tevékenység – bemutató |
regisztrációköteles? | igen – nem |
program megnevezése | Lőfegyverek használata a gyakorlatban -Gyere, tedd próbára magad! |
program leírása | Célbalövési gyakorlatok bukócélra légpuskával. A légpuska fogása, töltése, célzás, célzott lövés leadása különböző testhelyzetekből a biztonsági előírások betartásával. Célbalövő versenyek lőlapra és bukócélra |
Tevékenység helyszíne: | Sportcsarnok |
milyen típusú tevékenység? | interaktív – szakmai tevékenység – bemutató |
regisztrációköteles? | igen – nem |
Informatika ágazat
program megnevezése | Tudod, hogy menyire okos az okostelefonod? – Nálunk tesztelheted! |
program leírása | Szinte mindannyiunk zsebében ott egy okostelefon, de mégis mennyire okos?
Lehet vele vezérelni akár egy robotot és drónt is? A válasz természetesen igen. A bemutató során a résztvevőknek lehetőségük lesz betekintést nyerni, valamint kipróbálni különböző autonóm, akár önálló döntéshozatalra is képes robotok valamint egy drón irányításába. Boltokban vásárolható eszközöket saját igényeinkhez tudjuk igazítani 3D nyomtatási technoógiával (magunk programozzuk és nyomtatjuk) A robotok: Lego NXT Drón: SYMA X8W wifi kamerával |
Tevékenység helyszíne: | Hátsó aula |
milyen típusú tevékenység? | interaktív – szakmai tevékenység – bemutató |
regisztrációköteles? | igen – nem |
program megnevezése | Élet a Win10 előtt – hogyan nézett ki egy operációs rendszer 20 évvel ezelőtt? |
program leírása | Windows 3.1, Windows 95, Windows 98, ME, XP rendszerek bemutatása, érdekességei.
20 évvel ezelőtt használt programok, rendszerek tesztelése, beállítási lehetőségei virtuális gépek használatával. Legalább 20 éves játékok és egyéb programok terminal / parancssoros ablakban. Hálózati parancsok, programok parancssorból. Hogyan használták a számítógépet 20 – 30 évvel ezelőtt? |
Tevékenység helyszíne: | Informatika szaktanterem 1 |
milyen típusú tevékenység? | interaktív – szakmai tevékenység – bemutató |
regisztrációköteles? | igen – nem |
program megnevezése | Tervezz és készíts logót egyszerűen! Számítógépes grafika kézzel fogható megvalósulása |
program leírása | Napjainkban egyre nagyobb az igény a különböző grafikai programok használatára, hiszen az egyedi logók, weblapok kiadványok mind-mind igénylik az egyedi képek, grafikák számítógépes szerkesztését. A program során sablonok alapján egyedileg tervezet grafikai elemeket szerkeszthetünk számítógépen, majd ezeket kinyomtatva kitűzőnek készíthetjük el. |
Tevékenység helyszíne: | Hátsó aula |
milyen típusú tevékenység? | interaktív – szakmai tevékenység – bemutató |
regisztrációköteles? | igen – nem |
PEDAGÓGIA ÁGAZAT
program megnevezése | A POZITIVITY segítségével, gyermekeiddel vagy barátaiddal közösen, most játékos formában fejleszthetitek és alkalmazhatjátok a pozitív gondolkodást! |
program leírása | A POZITIVITY lépésről lépésre, játékosan, szórakoztatva mutatja be azokat a gyakorlatban is alkalmazható technikákat, amelyekkel a pesszimista gondolkodásmód optimistává alakítható, mely alapján a játékosok életkortól függetlenül, elvethetik magukban az optimizmus éltető magvait.
Gyakorold a pozitív hozzáállást és légy képes megküzdeni akadályokkal, hogy fejlődj és örömmel éld az életet! A pozitív gondolkodás nélkülözhetetlen a kiegyensúlyozott és boldog élethez. Mert az optimista szemlélet velejárója nemcsak a jobb hangulat, a jobb problémamegoldás, a jobb teljesítmény, hanem a nagyobb fizikai egészség is. |
Tevékenység helyszíne: | 10.A terme |
milyen típusú tevékenység? | interaktív – szakmai tevékenység – bemutató |
regisztrációköteles? | igen – nem |
program megnevezése | Kaparós könyvjelző készítése – Kapargasd le a képeket, és előtűnnek a gyönyörű rajzok! A mintákat Te határozhatod meg, minden kép teljesen egyedi. |
program leírása | Kapargasd le a képeket, és előtűnnek a gyönyörű rajzok! A mintákat Te határozhatod meg, minden kép teljesen egyedi.
Az elkészült műveket adhatod ajándékba, vagy használhatod könyvjelzőként. Az alap már rajta van a képeken, csak ki kell szabadítanod őket. A fából készült karcolóceruzával a vonalakat követve és körberajzolva a képek kibontakoznak, miközben rengeteg érdekes grafikai átalakulást figyelhetsz meg a képeden. Izgalmas, új technika a képkarcolás, a végeredmény pedig lélegzetelállító. |
Tevékenység helyszíne: | 11.A terme |
milyen típusú tevékenység? | interaktív – szakmai tevékenység – bemutató |
program megnevezése | Játék a betűkkel
Egy rendelkezésre álló betűkészletből, a keresztrejtvények kitöltési szabályai szerint, vízszintesen és függőlegesen minél több és minél hosszabb szavakat raknak ki a játékosok. |
program leírása | Összeköti a betűket, és összehozza az embereket! A világszerte népszerű játék lényege, hogy egymáshoz kapcsolódó szavakat alkossunk. A játék hevében a barátokat és családtagokat összekötő szálak is szorosabbá válnak. A korábban kirakott szavak mellé illesztett betűkkel rakhatunk ki új szavakat, a jutalom mezőkre helyezett betűkért jutalompont jár! A játékot az a Scrabble játékos nyeri, aki a legtöbb pontot eléri. |
Tevékenység helyszíne: | 10. A terme |
milyen típusú tevékenység? | interaktív – szakmai tevékenység – bemutató |
regisztrációköteles? | igen – nem |
ÜGYVITEL ÁGAZAT
A program megnevezése | Ügyviteli bemutató – ha szeretnél felnőttként számítógéppel, irodai környezetben, pontosan és önállóan egy csapat tagjaként dolgozni |
A program leírása | Az írógép fejlődése
„Figyeld meg, próbáld ki a tízujjas vakírás alapjait” „ Ismerd meg az irat útját”- teszt kitöltése ÜZLETI ILLEMKÓDEX: meghívókészítés szabályai-nyomtatása, névjegykártya tervezés géppel és kézzel, dress code – kártyák párosítása |
Tevékenység helyszíne | Informatikai terem |
Milyen típusú tevékenység? | Előadás-szakmapróbáló |
Regisztrációköteles? | nem |