A TÁMOP-3.1.4-12/2-2012 pályázat egyik részcélja a digitális, sport- és egyéb taneszközök intézményi szintű fejlesztése, elősegítve az iskoláskorú gyerekek készség- és képességfejlesztését, kreativitásuk fejlesztését, valamint a testmozgás iránti igény viselkedésbe épülését.
Ennek következtében a pályázat keretein beül kötezelően megvalósítandó tevékenység az informatika tantárgy tanításának fejlesztése, illetve más tárgyak oktatásának IKT-val való támogatása a közoktatási intézményekben az alábbi tevékenységek valamelyikének megvalósításával:
– informatikai szakkör,
– informatikai munkakörben dolgozó vendégelőadó,
– digitális tartalmak, taneszközök oktatási gyakorlatban való használata,
– nyílt és zárt forráskódú szoftverek különbségeinek megismertetése.
Amennyiben a pályázó intézmény tantestületi létszáma meghaladja a 30 főt, akkor az alábbi témáknál meghatározott elemek kiválasztása a fentieken túl kötelezően választandó.
A tanórai, illetőleg az egész napos iskolai oktatás, valamint egészségfejlesztés megvalósítását elősegítő szemléltető tan- és segédeszközök, a mindennapos testnevelés bevezetését segítő sporteszközök beszerzése, akkreditált digitális tananyag beszerzése, valamint azon eszközök beszerzése, melyek a konstrukcióban megvalósítandó 4 tématerület feladataihoz szükségesek (pl.: laborfelszerelés, vegyszerek, sportfelszerelés és szabadidős tevékenységekhez, valamint egészségnaphoz, egyéb egészségfejlesztési programokhoz kapcsolódó felszerelések beszerzése).
Mindezen célok megvalósítása érdekében a Tokaji Ferenc Gimnázium Szakközépiskola és Kollégiumban a pályázat kereteiben TÁMOP 3.1.4-12 „Innovatív iskolák pályázat” keretében olyan komplex licence szolgáltatást kíván igénybe venni, mely az új Nemzeti Alaptanterv követelményeinek megfelelő elektronikus oktatási tartalmakat biztosít tanulói számára. A szolgáltatásokat az órai frontális oktatás keretében, valamint a tanulók önálló, például otthoni tanulását is támogatható módon biztosítjuk.
Az iskolai oktatáshoz illeszkedő, az oktatást és az egyéni tanulást is támogató digitális oktató anyagokat biztosítjuk. A tananyagtartalom a tananyaghoz illeszkedően új vagy kiegészítő tartalmakat nyújt, oktatási alkalmankénti (hozzáférésenkénti) bontásban.
Az iskola meghatározott számú alkalommal (tanóra, szakkör, fakultáció, stb.) és felhasználóra vonatkozóan online hozzáférést biztosít a digitális tananyaghoz. A tananyagok évfolyamonként legalább 50 db multimédiás elemet tartalmaznak (pl. animáció, film). Az iskola a digitális tananyagokat hálózati, internetes eléréssel biztosítja.
Az oktatási tartalmak licence szolgáltatását a szerződéses időszakban kell biztosítani az alábbi tantárgyakból és az egy tanévre vetített tervezett használati alkalmakkal számolva:
Tantárgy |
Hozzáférések száma – mennyiség (alkalom/tanév) |
|
Informatika | 9. évfolyamok | 2220 |
10. évfolyamok | 2220 | |
11. évfolyamok | 2220 | |
12. évfolyamok | 2220 | |
Fizika | 9. évfolyamok | 3330 |
10. évfolyamok | 3330 | |
Biológia | 10. évfolyamok | 6660 |
Kémia | 9. évfolyamok | 3330 |
10. évfolyamok | 3330 |